Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele


Tyto všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele a právnické osoby (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu PRINT Star s.r.o. umístěného na webovém rozhraní www.tiskarna-printstar.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi 

naší společností:

PRINT Star s.r.o., se sídlem se sídlem Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1 – Staré Město

IČ: 02623633

DIČ: CZ02623633                                 

zapsané v obchodním rejstříku vedeného Městským soudem v Praze, sp. zn. C 221652

adresa pro doručování: Kaprova 42/14, 110 00 Praha 1 – Staré Město

telefonní číslo: +420 775 000 111

kontaktní e-mail: service@tisk-printstar.cz

 

jako prodávajícím

a podnikatelem či právnickou osobou

jako kupujícím

(oba dále společně též jen jako „smluvní strany“).

               

1.      Úvodní ustanovení

1.1.         Obchodní podmínky vymezují a upřesňují základní práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupní smlouvy či další smlouvy zde uvedené (dále jen jako „smlouva“) prostřednictvím webového rozhraní.

1.2.         Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Smluvní strany si mohou sjednat práva a povinnosti odchylně od obchodních podmínek. Odchylná ujednání smluvních stran mají přednost před ustanovením obchodních podmínek. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Práva a povinnosti smluvních stran se dále řídí Reklamačním řádem pro podnikatele a právnické osoby, Zásadami ochrany osobních údajů, a dále podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání smlouvy. V otázkách zde neupravených se vztahy smluvních stran řídí právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).

1.3.         Tyto obchodní podmínky se vztahují na kupující, kteří jsou podnikateli, a na právnické osoby. Na smlouvy uzavírané se spotřebitelem se neuplatní tyto obchodní podmínky, ale Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele.

1.4.         Vlastnické právo ke zboží nabývá kupující zaplacením celé kupní ceny, ne však dříve, než zboží převezme.

1.5.         Zasláním objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že s jejich obsahem souhlasí.

2.      Objednávka a uzavření smlouvy

2.1.         Na webovém rozhraní je uveden seznam zboží včetně popisu hlavních vlastností jednotlivých položek. Prezentace zboží uvedená na webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o návrh prodávajícího na uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, aby kupující odeslal objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky prodávajícím.

2.2.         Kupující podává objednávku prostřednictvím webového rozhraní, popřípadě jiným způsobem uvedeným na webovém rozhraní nebo dle dohody smluvních stran. Objednávka musí vždy obsahovat přesný název objednaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní číslo, e‑mailovou adresu). Kupující je povinen prokázat, že je podnikatelem, a to zadáním platného identifikačního čísla do objednávky.

2.3.         Veškeré objednávky vyřizujeme výhradně na základě tiskových dat, které dodal kupující.

2.4.         Ke každému výrobku prodávající poskytne individuální datový list, případně pokyn obsahující požadavky na grafiku, zejména velikost spadávky a bezpečnostní okraj, který kupující musí dodržet při sestavování tiskových dat. V případě odchylek od těchto specifikací nelze zaručit bezchybný tisk. Prodávající nevykonává kontrolu obsahu tiskových dat týkající se ortografie nebo uspořádání stran.

2.5.         V případě, že kupující zruší objednávku předtím, než bude prodávajícím přijata, má prodávající nárok na náhradu nákladů vynaložených v souvislosti se zpracováním objednávky kupujícího.

2.6.         Prodávající není povinen obdrženou objednávku přijmout. Nepřijatá objednávka není pro prodávajícího závazná. Prodávající je oprávněn kontaktovat kupujícího a ověřit si, že kupující je podnikatelem, a ověřit si úplnost, pravost a vážnost objednávky. Neověřenou objednávku může prodávající odmítnout.

2.7.         Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky ze strany prodávajícího.Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy byla kupujícímu doručena informace o přijetí objednávky ze strany prodávajícího.

2.8.         Potvrzením objednávky prodávajícím došlo k uzavření smlouvy a není možné bezplatné zrušení objednávky ze strany kupujícího. Přijatou objednávku lze na základě žádosti kupujícího zrušit a smlouvu tímto ukončit pouze na základě předchozí dohody s prodávajícím.

2.9.         V případě zrušení přijaté objednávky, a tedy ukončení smlouvy na žádost kupujícího a se souhlasem prodávajícího, má prodávající nárok na storno poplatek ve výši 50 % z ceny zboží. Pokud již prodávající vynaložil v souvislosti se smlouvou náklady, náleží mu též náhrada těchto účelně vynaložených nákladů v plné výši.

2.10.     Kupující je povinen poskytnout veškerá tisková data ve formátu PDF/X-1a. Tisková data musí být založena v režimu CMYK (FOGRA51, profil PSOcoated_v3 u natíraného křídového papíru, nebo FOGRA52, profil PSOuncoated_v3 u nenatíraného ofsetového papíru). Pokud tisková data nebudou dodána v režimu CMYK, prodávající má právo je konvertovat vhodným způsobem. Konvertováním může dojít ke změně vzhledu barevnosti tiskové předlohy, možnost změny vzhledu nelze technicky vyloučit.

Prodávající nenese odpovědnost za vady, které vznikly v důsledku chybně odsouhlasené korektury, chybně dodaných podkladů, podkladů dodaných v nestandardní kvalitě a podkladů nesplňujících formát PDF/X-1a. Dále prodávající nenese odpovědnost za vady vzniklé v důsledku použití průhledností nebo nízkého rozlišení či nevhodného nastavení přetisků barev.

2.11.     Za případné chyby na vytištěných výrobcích způsobené dodáním chybných tiskových dat odpovídá kupující. Vzniknou-li z důvodu chybných tiskových dat další náklady, kupující je povinen tyto náklady zaplatit.

2.12.     Kupující prohlašuje, že je bez omezení oprávněn používat, předávat a distribuovat všechna data, která předal prodávajícímu k výrobě objednaných tiskovin, včetně textů a obrázků.

Kupující dále odpovídá za to, že tiskařským výrobkem vyrobeným na základě jím předaných tiskových dat nedošlo k porušení žádných práv průmyslového vlastnictví, autorských práv nebo patentových práv třetích osob.

2.13.     Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout zpracování objednávek se zřejmým protiprávním obsahem.

2.14.     V případě, že v okamžiku objednávky není výrobek zvolený kupujícím dostupný (např. z důvodu nedostatku tiskařského materiálu nebo z technických důvodů), prodávající to kupujícímu oznámí bez zbytečného odkladu.

V případě, že výrobek není dostupný dlouhodobě, prodávající kupujícímu neodešle přijetí objednávky a nedojde k uzavření smlouvy.

V případě, že je výrobek nedostupný jen přechodně, prodávající to bez zbytečného odkladu oznámí kupujícímu a uvede předpokládanou dobu, kdy bude výrobek opět dostupný a případně aktualizuje cenu. Kupující se může rozhodnout, zda na své objednávce stále trvá, nebo ji chce zrušit.

Prodávající si vyhrazuje právo měnit kupní cenu v závislosti na vývoji ceny dodavatele a to zejména u opakovaných zakázek. V případě, že se výrobek stane opět dostupným a kupující na své objednávce stále trvá prodávající je povinen oznámit změnu kupní ceny bez zbytečného odkladu kupujícímu.  


 

3.      Cena a náklady na doručení

3.1.         Cena za objednané zboží je vypočtena na základě konfigurace výrobku na webových stránkách.

3.2.         Všechny ceny na webovém rozhraní prodávajícího, jsou ceny včetně zákonem stanovené daně z přidané hodnoty.

3.3.         Náklady na dopravu pro standardní zásilku jsou již zahrnuty v cenách uvedených na webovém rozhraní. Náklady na standardní dopravu se tedy nevykazují odděleně.

3.4.         Při výběru výrobku jsou nabídnuty možnosti volby jiných zvláštních způsobů doručení (např. EMS služba, sobotní doručení apod.) a kupující si je může zvolit odděleně. Zvýšené náklady za zvolenou dopravu nejsou zahrnuty v ceně výrobku a vykazují se zvlášť. Konečná cena, kterou je kupující povinen zaplatit, je vždy uvedena včetně nákladů na doručení.

4.      Dodací podmínky

4.1.         Zboží se zasílá poštou nebo zasílatelstvím. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího předáním zásilky prvnímu dopravci. Prodávající je povinen dodat zboží kupujícímu dohodnutým způsobem, řádně zabalené a vybavené potřebnými doklady. Není-li dohodnuto jinak, jsou doklady poskytovány v českém jazyce.

4.2.         Kupující bere na vědomí, že z technických důvodů může dojít k vyššímu nebo nižšímu rozsahu objednané dodávky, a to maximálně v rozsahu 5 % objednaného zboží. Při dodání nižšího množství zboží v rámci této tolerance se fakturované množství neupravuje a stále je účtováno původní množství objednaného zboží (tj. bez 5% odchylky).

4.3.         Na základě dohody smluvních stran může prodávající zajistit pro kupujícího přepravu zboží a případně též pojištění zboží po dobu přepravy. Cenu dopravy a pojištění je povinen hradit kupující dle platného tarifu. Za dodání zboží kupujícímu se považuje předání zboží prvnímu dopravci. Dodáním zboží přechází na kupujícího nebezpečí škody na zboží.

4.4.         Dodací lhůty, které jsou uvedené na internetovém rozhraní se počítají od okamžiku potvrzení objednávky za předpokladu, že došlo k zaplacení kupní ceny (vyjma případů nákupu na fakturu). Dodací lhůta se skládá z termínu výroby a doby dopravy. Termín výroby je uváděn s tolerancí 1 dne a doba dopravy je pouze přibližná. Pokud kupující požaduje garanci doručení, je nutné zvolit jako typ dopravy EMS zásilku. Ostatní zásilky nejsou garantovány ze strany dopravce.

4.5.         Před převzetím zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně oznámit přepravci. O závadách bude sepsán protokol. Není-li sepsán protokol o závadách, ztrácí kupující nároky plynoucí z porušeného obalu zboží.

4.6.         Neprodleně po převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat zboží, zejména je povinen zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě zjištění nesouladu je kupující povinen jej oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 pracovních dnů od převzetí zboží. Zjištěné závady je kupující povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci zaslat prodávajícímu spolu s oznámením závady.

4.7.         Zboží dodané prodávajícím zůstává v jeho vlastnictví, a to až do úplného zaplacení kupní ceny kupujícím.

4.8.         Nepřevzetím zboží ze strany kupujícího není dotčeno právo prodávajícího požadovat úhradu kupní ceny v plné výši. V případě nepřevzetí zboží ze strany kupujícího má prodávající nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které prodávajícímu vzniknou z důvodu nepřevzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží ze strany kupujícího má prodávající dále právo od smlouvy odstoupit.

4.9.         Kupující se zavazuje bezplatně likvidovat obalový materiál, pokud nedošlo k jinému písemnému oznámení.

5.      Platební podmínky

5.1.         Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za zboží prodávajícímu mimo dalších způsobů uvedených na webovém rozhraní nebo individuálně dohodnutých i některým z níže uvedených způsobů:

-          v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru;

-           bezhotovostně před dodáním zboží převodem na bankovní účet prodávajícího na základě zálohové faktury;

-           bezhotovostně po dodání zboží převodem na bankovní účet prodávajícího na základě daňového dokladu (faktury) v době splatnosti uvedené na faktuře.

Prodávající je oprávněn neumožnit platbu za zboží po dodání zboží. Tento způsob platby je zpravidla vyhrazen pro stálé zákazníky. Faktura je ke stažení v zákaznické zóně na webovém rozhraní a má stejný VS jako číslo objednávky.

5.2.         Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do pěti dnů od přijetí objednávky, není-li smluvními stranami ujednáno jinak. Závazek kupujícího uhradit cenu zboží je při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího. 

5.3.         Při nedodržení doby splatnosti dle těchto obchodních podmínek může být kupujícímu účtován úrok z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok prodávajícího na náhradu škody, která mu prodlením kupujícího vznikla, tím není dotčen.

5.4.         V případě prodlení kupujícího s úhradou ceny zboží je prodávající rovněž oprávněn pozastavit další dohodnuté dodávky zboží, a to až do okamžiku úhrady všech splatných dluhů kupujícího.

5.5.         Platba zboží je možná v českých korunách (Kč).

5.6.         Souhlasem s těmito obchodními podmínkami kupující souhlasí s vystavením daňového dokladu elektronickou formou.


 

6.      Odstoupení od smlouvy

6.1.         Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu, která již byla kupujícím zaplacena, bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující žádný do 5 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí).

6.2.         Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li kupující v prodlení s úhradou kupní ceny zboží déle než 4 týdny. Zároveň má v tomto případě prodávající nárok na smluvní pokutu ve výši 50 % z ceny zboží, splatnou první den po vzniku nároku na tuto smluvní pokutu. Nárok prodávajícího na náhradu škody, která mu prodlením kupujícího vznikla, tím není dotčen.

6.3.         Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží déle než 4 týdny od sjednaného dne dodání.

6.4.         Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo dodáno řádně, včas a bez vad.

6.5.         Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a v případech smluv sjednaných elektronickou cestou též elektronicky. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.

6.6.         V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen vrátit prodávajícímu již převzaté zboží nejpozději do 10 dní od účinnosti odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu cenu zboží předtím, než mu bude vráceno zboží po odstoupení od smlouvy.

6.7.         Byl-li společně se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran účinnosti.

7.      Práva z vadného plnění

7.1.         Podmínky uplatnění práv z vadného plnění a záruční odpovědnosti se řídí Reklamačním řádem pro podnikatele a právnické osoby prodávajícího.

8.      Ochrana obchodního tajemství a obchodní politiky prodávajícího

8.1.         Při sjednávání smlouvy a jejím plnění mohou být kupujícímu sděleny informace, které jsou označeny jako důvěrné nebo jejichž důvěrnost vyplývá z jejich povahy. Kupující se zavazuje tyto informace zejména:

-        uchovávat jako důvěrné;

-        neposkytnout je bez souhlasu prodávajícího jiné osobě;

-        nevyužít je k jinému účelu, než k plnění smlouvy;

-        nevyužít jakýmkoliv jiným poškozujícím způsobem.

8.2.         Dále se kupující zavazuje, že nebude bez souhlasu prodávajícího pořizovat kopie podkladů předaných mu prodávajícím.

8.3.         Kupující odpovídá za zabezpečení vlastních tiskových dat.

9.      Registrace na webovém rozhraní

9.1.         Registrací prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je založen uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu má povinnost kupující uchovávat v tajnosti. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.

Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, může prodávající bez náhrady zrušit. V případě změn v údajích kupujícího doporučuje prodávající provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.

9.2.         Prostřednictvím uživatelského účtu může kupující především objednávat zboží, sledovat objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.

9.3.         Prodávající má právo uživatelský účet kupujícího bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím účtu kupujícího dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.

10.  Ochrana autorských práv, odpovědnost a užívání webového rozhraní

10.1.     Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn autorským právem prodávajícího nebo právy dalších osob. Kupující nesmí obsah měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez souhlasu prodávajícího či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.

Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. 

10.2.     Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní nesmí kupující používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.

Pokud se při užívání webového rozhraní kupující dopustí jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, je prodávající oprávněn omezit, pozastavit nebo ukončit kupujícímu přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě je kupující dále povinen uhradit prodávajícímu škodu, která jednáním kupujícího dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.

Prodávající upozorňuje na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.

11.  Závěrečná ustanovení

11.1.     Pokud vztah související s užitím webového rozhraní nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem (s vyloučením použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží).

11.2.     Smluvní strany si sjednávají místní příslušnost obecného soudu prodávajícího k projednávání veškerých případných sporů souvisejících s právními poměry založenými těmito obchodními podmínkami nebo smlouvou.

11.3.     Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

 

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 5. 11. 2024